" /> Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) - Ірак авіабронетанковий. Крига скресла Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
 
 
 
    
 
Головна
Новини
Про організацію
Голова УСВА
Публікації
Електронні книги УСВА
Акції
Документи
Нормативні документи
Ветеранські закони
Фотогалерея
Зв`язок
Музей
Реабілітація
Питайте-відповідаємо
Локальні війни
Анонси
Книга вдячності
Організації УСВА
Сайти ветеранів
Фестивалі
Майбутнє України
ГО "БМФ Реабілітації
Статут ГО "БМФ Реаб
 


Погода
Погода!


45170716 Відвідувачів
Урядовий портал
Боевое Братство
Міністерство оборони
Укрінформ
Орденские планки – ветеранам
Президент України Офіційне інтернет-представництво
Ірак авіабронетанковий. Крига скресла Надрукувати Надіслати електронною поштою
ImageЗгідно з даними Агентства з питань ОПК Мінпромполітики України, обсяг виробництва підприємств ОПК країни в 2009 р. зріс на 58% порівняно з 2008 р. При цьому найбільше зростання виробництва за підсумками року відзначено в авіабудуванні — 77%, суднобудуванні — 71%, у секторі виробництва озброєнь і військової техніки — 16%. З огляду на економічну кризу результати справді вражають. Але є ще один важливий нюанс: становище ОПК України торік поліпшилося виключно за рахунок збройового експорту.
Замовлення іноземних держав сформували цілий блок підприємств, які вирішили завдання своїх майбутніх перспектив на найближчі п’ять-сім років. Але розрив між лідерами і заводами, приреченими на вимирання, перетворився на прірву. Втім, сьогодні про хороше.
Рік тестування можливостей
2009 рік став для України рекордним з укладення великих контрактів. Пакет замовлень ДК «Укрспецекспорт» та її дочірніх підприємств забезпечив заділ для солідного зростання щорічних обсягів збройового експорту на найближчі два-три роки. Йдеться про контракти на модернізацію військово-транспортних літаків Ан-32 для Індії (вартістю понад 400 млн. дол.), поставки партії малих десантних кораблів на повітряній подушці типу «Зубр» Китаю (на 315 млн. дол.), поставки Іраку шести військово-транспортних літаків Ан-32 (на суму близько 100 млн. дол.) і 420 нових бронетранспортерів БТР-4 (на суму близько 460 млн. дол.), нарешті, про поставки великої партії бронетранспортерів Таїланду. Також вагомими стали поставки газотурбінних установок виробництва ДП «Зоря-Машпроект» для індійських ВМС (для раніше поставлених Індії фрегатів російського виробництва та національних есмінців проектів Р15А і Р15В). А також угода на поставку ВПС Індії 100 двигунів АІ-20 сер. 5 для Ан-32 (вартістю близько 110 млн. дол.). Завдяки укладеним контрактам Україна впритул наблизилася до п’ятірки світових лідерів збройової торгівлі і, за попередніми підрахунками, може опинитися в шістці найбільших постачальників зброї — за США, Росією, Францією, Німеччиною та Ізраїлем.
Ірак-2010. Найбільший пиріг
Його по праву отримала Спеціалізована зовнішньоторговельна фірма «Прогрес», дочірнє підприємство ДК «Укрспецекспорт». Досвід «Прогресу» дав можливість домогтися мінімальної присутності в техніці вузлів іноземного виробництва. Якщо Ан-32 — серійна повітряна машина, то за комплектацію БТР-4 українським фахівцям довелося повоювати. Другий важливий аспект — майбутні поставки боєприпасів, у тому числі нових високоточних пострілів розробки ДККБ «Луч». Як очікується, іракська сторона не відмовиться зробити бронетранспортери спроможними вражати ціль на дальності 5 км. Третій — отримання можливості здійснювати підготовку персоналу, поставляти тренажерні системи до техніки. Люди, які працюють на іракському військово-технічному фронті, переконані: якщо з першою партією бронетранспортерів не буде затримок, контракт на другу, не менш велику, не змусить себе чекати. Вже через 10 місяців (починаючи з січня 2010 р.) замовникові має бути відправлена перша партія з 24 машин.
БТР-4 «Ладья». Знаковий приклад
Новий плаваючий бронетранспортер БТР-4 розроблений і виготовлений в ініціативному порядку Харківським конструкторським бюро машинобудування ім. Морозова. Його вже неодноразово демонстрували на міжнародних виставках озброєнь і на військових парадах у самій Україні. Українські військові дали йому назву «Ладья». БТР-4 «Ладья» зараз проходить державні випробування. У 2009 р. було заявлено, що армія готова закупити 40 нових бронетранспортерів БТР-4 з колісною формулою 8 х 8 — після завершення держвипробувань і прийняття БТР на озброєння.
Однак першим зарубіжним користувачем нової української бронетехніки стане саме армія Іраку, куди БТР-4, названий в експортній версії «Буцефалом», поставлятиметься в чотирьох різних версіях. Крім базового варіанта, будуть також командирські, санітарно-евакуаційні та броньовані ремонтно-евакуаційні машини. Вся «начинка» машин — цілком українського виробництва. З імпортного на БТР — лише американські та британські радіостанції. Це зроблено для безпроблемної взаємодії в рамках уже встановленого в армії Іраку стандарту зв’язку.
Показово — базовий варіант БТР-4 для армії Іраку оснащено бойовим модулем «Парус», хоча для прийняття на озброєння Сухопутних військ України бронетранспортер пропонується з іншим бойовим модулем — «Гром». Ці модулі, або, скажемо так, дистанційно керовані башти, мають різний вигляд, вагу та конструкцію. Хоча весь набір озброєння і на «Парусе», і на «Громе» — ідентичний. Це 30-мм пушка, спарений із нею 7,62-мм кулемет, 30-мм гранатомет КБА-117. І, звісно ж, протитанковий ракетний комплекс «Барьер» ДККБ «Луч».
Оскільки бойова міць обох модулів однакова, то з погляду економічної доцільності для самої України було б логічно зупинитися на чомусь одному. Наприклад, на тому ж таки більш легкому і більш низькому «Парусе». Тим паче що всі нюанси використання «Паруса» можна буде відпрацювати на іракських БТР, щоб в українську армію машини надходили вже з урахуванням усього досвіду експлуатації іноземним замовником. Це стосується й вітчизняних двигунів ЗТД, яким комплектуються іракські БТР-4. Контракт може істотно підтримати вітчизняне КБ двигунобудування. Щоб потім не виникало запитань, якими «двигунами» оснащуватимуться БТР-4 для української армії. До речі, тренажерні системи також розроблені ХКБМ, у Харкові ж здійснюватиметься і підготовка 120 іракських фахівців: майбутніх командирів машин, навідників-операторів, ремонтників. Тому не випадково, обираючи місце виробництва бронетранспортерів між конструкторським бюро і серійним заводом, спецекспортер віддав перевагу конструкторському бюро. Рішення наскільки болісне, настільки й необхідне, якщо йдеться про авторитет держави на світовому ринку озброєнь.
Від того, як виконуватиметься півмільярдний проект, залежить не тільки продовження роботи на іракському фронті, хоча тільки воно оцінюється в додаткові 1,5 млрд. дол., а й укладання нових угод. А ще — спроможність довести, що саме ОПК з його технологіями подвійного призначення може стати однією з основних точок зростання національної економіки. Якщо, звичайно, йому допомагатимуть не тільки заокеанські партнери, а й українська влада — замовленнями для вітчизняної армії, відкритим процесом приватизації, вчасно ухваленими законами...
Валентин БАДРАК,
Сергій ЗГУРЕЦЬ
(Центр дослідженнь армії, конверсії та роззброєння)
 
< Попередня   Наступна >

 

 
 
© 2005-2018, Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
www.usva.org.ua
pressusva@ukr.net
При любом использовании материалов сайта гиперссылка на usva.org.ua обязательна.
Редакция usva.org.ua может не разделять точку зрения авторов статей
и ответственности за содержание републицируемых материалов не несет.