Колектив державного підприємства «Львівський бронетанковий завод» останнім часом працює у дві зміни та без вихідних, а на деяких дільницях навіть у три. Окрім звичного ремонту та відновлення бронетанкової техніки, тутешні умільці приступили до робіт з серійного випуску українського військового бронеавтомобіля легкого класу з колісною формулою 4х4 «Дозор-Б».
Як розповів директор заводу Олександр Остапець, виготовлення цієї бойової машини Харківського конструкторського бюро імені Морозова сьогодні — виключно прерогатива Львівського бронетанкового заводу.
— Перед колективом підприємства поставлено державне оборонне завдання: до липня поточного року виготовити 40 одиниць нових бронеавтомобілів «Дозор-Б». І ми маємо для цього всі можливості та виробничі потужності. Зокрема, набрали нових працівників, які пройшли певну підготовку, готуємо додаткове обладнання та устаткування. До речі, по ходу виконання державного замовлення можливе його корегування у бік збільшення, приблизно до 100 одиниць, — зазначив Олександр Остапець.
У ці дні у Міжнародному центрі миротворчості та безпеки Академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного відбувається проведення заключних випробувань бронеавтомобіля. І хоча «Дозор-Б» ще офіційно не прийнятий на озброєння української армії, у цехах підприємства вже стоїть декілька його стальних заготовок. Такі умови виробництва продиктовані ситуацією на Сході країни.
— Ця бойова машина «інтернаціональна». Тут стоїть німецький дизельний двигун, американська коробка передач, польська радіостанція, і зшивається він прекрасною бронею з польської Стальової Волі. Сюди ж залучені розробки українських державних підприємств, зокрема навігаційна апаратура заводу «Сміле», тепловізор Ізюмського підприємства, а панель приладів одного з Харківських заводів. Ми ставимо нашу заводську роздавальну коробку, зшиваємо корпус, встановлюємо і під’єднуємо всі складові машини та фарбуємо її, — розповів головний інженер заводу Віктор Андрощук.
За його словами, машина вийшла хороша, надійна. У першу чергу за рахунок ходової частини від БТР-80. Вона є не рамною, тут стоять індивідуальні мости, що своєю чергою покращує ходові якості бронеавтомобіля. Вітрове і бокові скла куленепробивні. Баштова установка керована зсередини з прицілом-далекоміром, тут стоїть і тепловізор, а із озброєння встановлено крупнокаліберний кулемет.
— Екіпаж машини складають двоє осіб — механік і командир, а перевозить вона 7 осіб десанту. Її конструкція дозволяє вести вогонь під час руху. І при своїй вазі у спорядженому стані до 8 тонн вона розганяється по трасі до 100–110 кілометрів за годину, — доповнив тактико-технічні характеристики бронеавтомобіля головний інженер заводу.
Аби машина вийшла саме такою, яка потрібна на передовій, сюди приїжджають безпосередні учасники антитерористичної операції, щоб внести важливі доповнення та елементи. З урахуванням їхніх пропозицій, керівництво заводу шукає оптимальні варіанти посадки особового складу, електронної «начинки» автомобіля і можливість встановлення на його башту гранатомета.
Загалом спеціалісти бронетанкового заводу задоволені своїм новим виробом і вважають, що «Дозор-Б» — цілком конкурентоспроможний на зовнішніх ринках, адже майже вдвічі дешевший за своїх найближчих іноземних конкурентів.
— Ми возили бронемашину на міжнародну виставку озброєнь та військової техніки IDEX-2015, що проходила в лютому в Абу-Дабі. І нею зацікавилися представники Оману, Саудівської Аравії, Нігерії та багатьох інших країн. Так що у перспективі це можливий варіант експорту. А зараз ми призупинили іноземні контракти і працюємо, у першу чергу на потреби своєї армії, Державної прикордонної служби та Національної гвардії, які зараз спільно протистоять агресії на Сході країни, — зауважив директор заводу Олександр Остапець.
— Зараз на заводі працює близько 850 осіб, а ще в минулому році ця цифра була на рівні 650. Середня зарплата працівників за рік збільшилася на 2000 тисячі гривень, з 3700 у минулому році до 5700 на сьогодні, — констатує директор заводу.
А окрім пілотного проекту з виготовлення військового бронеавтомобіля легкого класу з колісною формулою 4х4 «Дозор-Б», цехи підприємства завантажені іншою роботою, як мінімум до кінця серпня.
У січні підприємство передало Збройним Силам України відремонтовані танки Т-64 Б. У лютому тут взялися за ремонт БМП-1. До речі, вже до кінця цього місяця більше 30-ти бойових машин буде передано у війська. Окрім того, на підприємстві активно працюють над відновленням іншої бронетехніки, зокрема танків Т-72, БРМ-1 тощо. А також з-поміж іншого ремонтують двигуни до самохідних зенітних установок та самохідних гаубиць.