- Необхідність перерахування пенсій ветеранам військової служби (осіб звільнених з військової служби) при зміні складових грошового забезпечення.
- Необхідність зняття обмежень на перерахування спеціальних пенсій, зокрема пенсій державним службовцям, введених на підставі пункту 5 розділу ІІІ Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 2 березня 2015 року № 213-VIII.
- Мала вартість робочої сили, нееквівалентні розміри заробітної плати, постійні посягання на обмеження доходів працюючих пенсіонерів.
- Збочення сучасного законодавства стосовно ветеранів війни, дискримінація і обмеження прав ветеранів, сімей загиблих воїнів.
Ініціативи УСВА:
*неодноразові звернення до суб’єктів законодавчої ініціативи, керівників держави, Президента України, Прем’єр-міністра України, Голови Верховної Ради України, народних депутатів України з питань усунення дискримінації і поновлення прав ветеранів і сімей загиблих воїнів, підготовка до організації актів масового протесту.
- Оприлюднення чергових намірів Уряду (Мінсоцполітики) щодо
«монетизації» пільг ветеранам війни, військової служби і праці без
попереднього публічного обговорення та зневіра до справедливого
реформування у згаданої сфері.
Ініціативи УСВА:
*у 2001 році на підставі аналізу законодавства стосовно ветеранів 3-х груп країн (з високим рівня життя, східноєвропейських, пострадянських) булі розроблені та подані Прем’єр-міністру України пропозиції щодо шляхів можливої еквівалентної «монетизації» пільг. Але у відповідь Уряд прийняв рішення про заміну пільг на адресні грошові виплати, що викликало обурення суспільства і дане рішення вже другим Урядом було скасовано.
У подальшому були проведені фахові дискусії, дослідження з «монетизації» пільг в окремих районах і населених пунктах, які отримали відповідні висновки експертів з цього питання. Вивчення громадської думки свідчить, що «монетизація» пільг можлива лише поступово, диференційовано при справедливому еквівалентному розрахунку з урахуванням інфляції та постійного зростання тарифів на пільгові послуги.
- Не знайдені шляхи вирішення проблем житлового забезпечення військовослужбовців, ветеранів війни та військової служби.
Ініціативи УСВА:
* 1,5% від місцевих податків залишалися у місцевих бюджетах з цільовим призначенням на будівництво житла для ветеранів війни - УБД в Афганістані, потім і ветеранів військової служби. Наразі відмінено;
*придбання житла на ринку житла; практика існує;
* обмін житла високої вартості , що будувалося і виділялося у
центрі столиці, на більший обсяг житла в інших районах; зараз
не практикується.
- Не знайдені шляхи вирішення проблем забезпечення інвалідів війни спецавтотранспортом з ручним керуванням, штучно встановлений термін експлуатації та обмеження на отримання спецавтомобіля при використанні подарованого або придбаного та переобладнаного за власні кошти звичайного автомобіля.
Ініціативи УСВА:
Неодноразово подавалися пропозиції щодо внесення змін до відповідної постанови Кабінету Міністрів України, які частково враховані.
- Невирішеність проблем соціальної і медичної реабілітації учасників бойових дій, інвалідів війни, сімей загиблих і поранених воїнів, медичного і санаторно-курортного забезпечення ветеранів, відсутність регулярних профілактичних заходів, необхідність сплати за кваліфіковану медичну допомогу, висока вартість ліків, недостатнє забезпечення спеціалізованих медичних закладів для ветеранів,
Наміри перевести медичні заклади, перш за все Український республіканський госпіталь для воїнів-інтернаціоналістів «Лісова поляна» (м. Київ) та Український державний медико-соціальний центр ветеранів війни зі статусом національного закладу, діяльність якого знаходиться під патронатом Президента України (с. Циблі, Київська обл.), які фінансуються через МОЗ з Державного бюджету України, на фінансування з місцевих бюджетів.
Ініціативи УСВА:
* участь УСВА та ДКСВ у спільних міжнародних програмах СНД з
дослідження, розробки напрямів і заходів соціальної і медичної
реабілітації та покращення умов життя воїнів-інтернаціоналістів
* сприяння сімейному відпочинку і лікуванню у відомчому
санаторії ДКСВ ім. М. Семашка у м. Симеїз (до 2005 р.);
*закріплення палат Українського республіканського госпіталю для
воїнів-інтернаціоналістів «Лісова поляна» (м. Київ) за обласними
організаціями УСВА для контролю за використанням путівок,
дбайливого користування майном, додаткового забезпечення
комфорту і продуктами харчування, поточного ремонту тощо.
- Невідповідність сучасним вимогам рівня технологій протезування вітчизняної протезної промисловості, виробництва інвалідних колясок та іншого спеціалізованого обладнання.
Ініціативи УСВА:
*створення перших в Україні конкурентоздатних протезних майстерень, у яких засвоєні світові технології фірми «Отто Бок» (Німеччина), підготовка безпосередньо у фірмі перших фахівців – протезистів та використання у протезуванні фірмових комплектуючих елементів; знайдені шляхи державно-спонсорського фінансування протезування (додаткового спонсорського фінансування до недостатніх коштів, які виділялися Держбюджетом на протезування), наразі майстерні продовжують протезування інвалідів АТО;
*здійснення практичних кроків у використання вітчизняною промисловістю власних ракетно-космічних матеріалів і технологій у виробництві колясок для інвалідів, а також просування для цієї мети передових світових технологій фірми «Майра» (Німеччина).
2. Проблеми громадського руху ветеранів
На протязі останніх років рух ветеранів, склад та діяльність громадських об’єднань ветеранів зазнає суттєвих змін:
- введено в дію нове законодавство щодо формування і діяльності громадських об’єднань – Закон України «Про громадські об’єднання», яким спрощена реєстрація і знижені вимоги до створення громадських об’єднань, зокрема всеукраїнських спілок і організацій ветеранів;
- ветерани Великої Вітчизняної, Другої світової війни, авторитет, обличчя і основа громадських об’єднань, молодшим з яких зараз біля 90 років, в наслідок вікових обмежень, практично не приймають участі у роботі громадських об’єднань;
- втрачено управління територіальними організаціями ветеранів Автономної Республіки Крим;
- військові події на Сході України ускладнили роботу з територіальними організаціями Луганської і Донецької областей, а також створили нову чисельну групу населення України, яка віднесена до ветеранів війни, зі складу якої формуються нові багаточисельні організації і спілки ветеранів. Ці громадські об’єднання не тяжіють до об’єднання і спільної діяльності з традиційними існуючими багато років громадськими об’єднаннями ветеранів Другої світової і афганської війни, ветеранів військової служби;
- в середовищі ветеранів афганської війни зареєструвалися нові організації, асоціації, що послаблює єдність ветеранського руху;
- змінилося ставлення керівництва держави, центральних органів виконавчої влади, зокрема Міністерства соціальної політики України і Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, до ветеранського руху, перш за все, до традиційних ветеранських об’єднань, до моральних і матеріальних проблем ветеранів; має місце зневага до ветеранів попередніх поколінь і відверте загравання перед ветеранами антитерористичної операції, що знаходить своє відображення також і в розподілі коштів Державного бюджету на підтримку діяльності громадських організацій.
Прес-служба УСВА.