Гелікоптери полтавського виробництва виходять на світовий ринок |
|
|
"Підприємцем року", згідно з підсумками конкурсу, започаткованого
міськвиконкомом Полтави, визнано директора ТОВ "КБ "Аерокоптер" Ігоря
Політучого. Про це УКРІНФОРМу повідомила прес-служба Полтавської
міської ради. Підприємство спеціалізується на виробництві легких
гелікоптерів.
- У 1999 році ми з друзями - В'ячеславом Щербаком (нині він головний
конструктор) та Анатолієм Хоменком (тепер начальник виробництва) в
Полтаві організували конструкторське бюро, - пояснює колишній
військовий пілот-винищувач Ігор Політучий. - Першу гвинтокрилу машину
зробили за кресленнями Олександра Запішного. На жаль, він розбився на
своєму мотодельтаплані.
Cерійний гелікоптер власної конструкції ТОВ "КБ "Аерокоптер" АК1-3 піднявся у повітря у 2001 році. А сьогодні вертольоти полтавського виробництва літають в Австрії, Австралії, Бельгії, Південно-Африканській Республіці, Франції, Італії, Туреччині, Грузії, Росії та в інших країнах. Вони використовуються для патрулювання, льодової та рибної розвідки, нагляду за лісами, газо- та нафтопроводами, стали в нагоді підрозділам автоінспекції, з надзвичайних ситуацій, пошуково- рятувальним службам, у спорті та на дозвіллі. Особливою популярністю вони користуються у приватних осіб для власних потреб. Вже цього року ТОВ "КБ "Аерокоптер" поставило гелікоптери до Австрії, Бельгії, Чехії та Росії. Нарешті ними зацікавилися і в Україні. Кілька машин закупив Кременчуцький льотний коледж для льотних навчань курсантів.
Таке рішення цілком виправдане, адже АК1-3 витрачає значно менше пального порівняно з технікою, що до цього часу використовувалася для навчання - Мі-2 та Мі-8. До того ж, він простий в управлінні, економічний, відзначається високими льотними даними, універсальністю, відносно недорогою ціною. До речі, саме завдяки цим якостям колектив ТОВ "КБ "Аерокоптер" досить швидко і впевнено отримав усі необхідні сертифікати, у тому числі й міжнародні, щоб вийти на світовий ринок.
Вертоліт призначений для двох пілотів. Складений він із вітчизняних деталей та японського двигуна. Працює на звичайному автомобільному бензині. Його вага без пасажирів - 370 кг. Максимальна висота польоту - 120 м на швидкості не більш як 160 км/год.
|